Bankkonto & Swish

EGET BANKKONTO

Med ett eget bankkonto kan man enkelt ha koll på KRIK-gruppens ekonomi, ta emot bidrag samt betala räkningar. KRIK erbjuder alla KRIK-grupper att få ett Swedbank-konto med inloggning via Mobilt BankID eller via bankdosa. 

SÅ HÄR GÖR NI:

SWISH

Swish är en ovärderlig hjälp för att kunna ta betalt vid event, få in avgifter och allmänt samla in pengar till KRIK-gruppen och stärka ekonomin. Kontakta gruppansvariga så fixar vi ett Swish-nummer kopplat till ert konto.

När ni har fått ert Swish-nummer, kan ni skaffa en QR-kod att skriva ut eller visa upp på telefonen för den som ska swisha, så slipper ni stå och rabbla siffror för den som betalar eller ger en gåva.

VANLIGA FRÅGOR

Hur loggar jag in?

När du blivit inlagd som behörig till bankkontot loggar du in via Swedbanks Internetbank. Använd ditt personnummer och Mobilt Bank ID. (Använder du telefonen behöver du antingen appen Swedbank Företag, eller använda telefonens webbläsare. Det fungerar inte med appen Swedbank Privat.)

Hur lägger jag till en ny mottagare?

Om du behöver lägga till en ny betalningsmottagare så behöver du antingen utökat bankID eller en säkerhetsdosa (som du kan hämta ut på närmaste Swedbank-kontor), eller så hör du av dig till en gruppansvarig så lägger den in den nya mottagaren.

Kan vi få bidraget överfört till församlingens bankkonto?

Om man väljer att inte öppna ett eget konto kan man få bidraget utbetalat till kontot hos den församling ni samarbetar med. Oavsett lösning så gäller att bidraget ni får ska gå till KRIK-gruppens verksamhet. I uppstartsprocessen kommer man tillsammans med KRIK-kontoret överens om vad som blir bäst för just er.

Måste vi spara kvittona?

Ja, se till att ha koll på och spara alla kvitton, förslagsvis i en pärm.